Obchodné podmienky

Cestovná Agentúra ZAHRA, CA-ZAHRA s.r.o.,

Čadečka 541, 022 01 Čadca

IČO: 52760499, IČDPH: SK2121185385, Zapísaná v OR SR okr. Súdu Žilina vložka číslo 74088/L, oddiel sro

I. Úvod

• prevádzkovateľom elektronického obchodu www.zahra.sk je CA-ZAHRA s.r.o.

• ponúka zájazdy organizované cestovnými kanceláriami (ďalej len CK) v zmysle Zákona o zájazdoch č.170/2018Z.z.

• na všetky ponúkané zájazdy má uzatvorenú platnú Zmluvu o obchodnom zastúpení príslušnej CK a plnú moc na predaj uvedených zájazdov

• všetky zájazdy sú riadne poistené proti insolventnosti organizujúcej CK

• ponuka zájazdov je pravidelne aktualizovaná cez xml data (elektronické dáta), ktoré sa prenášajú priamo zo servera usporiadajúcej CK

• CA-ZAHRA s.r.o. si vyhradzuje právo na chybu publikovaných cien, termínov a ďalších údajov v ponuke. Záväzná pre zákazníka je len cena a ďalšie podmienky uvedené na platne uzavretej cestovnej zmluve s príslušným usporiadateľom zájazdu.

• predaj zájazdov podlieha Všeobecným zmluvným podmienkam (ďalej len VZP) organizujúcej CK, ktoré zákazník obdrží spolu s návrhom zmluvy • objednávateľ – Zmluvu o zájazde môže podpisovať len osoba staršia ako 18 rokov a spôsobilá k právnym úkonom

 

II. Nezáväzná objednávka, Zmluva o zájazde, Úhrada

• nezáväzná objednávka zákazníka k ničomu nezaväzuje a je prejavom záujmu zákazníka o ponúkaný zájazd, ktorý môže prejaviť rôznymi spôsobmi: interaktívnym formulárom na webe, telefonicky, e-mailom, osobne ...

• na základe tohto záujmu, CA-ZAHRA s.r.o. overí u CK dostupnosť miest, a informuje zákazníka (telefonicky, e-mailom) o rezervácii, presnej cene a dobe, do ktorej je možné predmetný zájazd rezervovať.

• pokiaľ zákazník na základe potvrdenia jeho nezáväznej objednávky prejaví záujem o uzatvorenie Zmluvy o zájazde, CA-ZAHRA s.r.o. dohodne postup so zákazníkom tak, aby bolo možné do ukončenia rezervácie vykonať všetky potrebné úkony

• CA-ZAHRA s.r.o. na základe údajov poskytnutých zákazníkom vypíše Zmluvu o zájazde a túto spolu s Všeobecnými zmluvnými podmienkami a certifikátom zašle zákazníkovi v podobe návrhu

• zákazník nesmie zmeniť, upraviť alebo doplniť (s výnimkou ručne dopísaných alebo opravených osobných údajov cestujúcich a podpisu) v žiadnej časti písomný návrh Zmluvy o zájazde.

• ak zákazník súhlasí so znením Zmluvy o zájazde, Všeobecnými zmluvnými podmienkami, zmluvu podpíše a doručí ju CA-ZAHRA s.r.o. (fax, e-mail, osobne) a prevedie úhradu, zmluva zo strany objednávateľa sa stáva záväznou podpisom zmluvy alebo prevedením úhrady a to tým, čo nastane skôr.

• zmluva zo strany CK sa stáva záväznou, potvrdením objednávky, v prípade nepotvrdenia objednávky zo strany CK, objednávateľovi budú vrátené všetky doposiaľ uhradené prostriedky.

 

Úhradu objednávateľ vykonáva nasledovným spôsobom:

• rešpektuje pokyny k platbe oznámené mu CA-ZAHRA s.r.o. spolu s návrhom zmluvy (úhrada priamo v CA-ZAHRA s.r.o. resp. priamym vkladom na účet resp. prevodným príkazom, pričom pri prevodnom príkaze má objednávateľ povinnosť zaslať do CA-ZAHRA s.r.o. potvrdenie banky o prevode mailom resp. faxom)

• k bezhotovostnej platbe použije objednávateľ variabilný symbol, ktorý mu CA-ZAHRA s.r.o. oznámila ako identifikátor jeho platby

• termíny úhrad vychádzajú z Všeobecným zmluvných podmienok príslušnej CK a sú vyznačené na Zmluve o zájazde, nedodržanie úhrad môže mať za následok odstúpenie od Zmluvy zo strany príslušnej CK

 

III. Informácie potrebné k nástupu na zájazd (ďalej pokyny)

• informácie, ktoré sú pre klienta nevyhnutné k jeho nástupu na zájazd odovzdáva klientovi CA-ZAHRA s.r.o.

• spôsob doručenia pokynov je dohodnutý v Zmluve o zájazde pri jej uzatváraní

• platí pravidlo: pri zakúpení zájazdu viac ako 1 týždeň pred odletom, pokyny zasiela CK do CA-ZAHRA s.r.o., ktorá ihneď a bez zbytočných prieťahov tieto doručuje klientovi • ak je zájazd zakúpený v dobe kratšej ako 1 týždeň, pokyny CK doručí klientovi hneď po spracovaní príslušnej objednávky a CA-ZAHRA s.r.o. ich ihneď preposiela klientovi

• o odovzdaní pokynov si CA-ZAHRA s.r.o. vedie záznam

 

IV.Odstúpenie od zmluvy zo strany objednávateľa (ďalej storno zájazdu)

• storno zájazdu a jeho spoplatnenie je upravované vo VZP príslušnej CK

• klient zasiela podpísané storno CA-ZAHRA s.r.o., ktorá ihneď a bez zbytočného prieťahu tento zašle danému touroperátorovi

• CA-ZAHRA s.r.o. pripraví pre klienta písomný doklad o stornovaní zosumarizovaním obdržaných platieb od klienta, s vyčísleným stornopoplatkom a vyčíslenou vratkou pre klienta, zároveň v tomto doklade objednávateľ písomne oznámi, akou formou chce, aby mu bola vrátená zostávajúca suma ( v hotovosti alebo na účet). V prípade bezhotovostnej platby, objednávateľ oznámi číslo svojho účtu, na ktorý CA-ZAHRA s.r.o. zašle zostatok zvyčajne do 7 dní od stornovania zájazdu. • po obdržaní storno protokolu od CK, tento zasiela klientovi

• pokiaľ si objednávateľ zakúpil poistenie Európskej cestovnej poisťovni,UNIQA sprostredkované CA-ZAHRA s.r.o. a storno spĺňa všetky náležitosti poistného prípadu, CA-ZAHRA s.r.o. sa zaväzuje pripraviť všetky podklady súvisiace so stornom pre objednávateľa a poskytnúť mu svoju súčinnosť pri skompletizovaní poisťovňou vyžadujúcich dokladov

 

V. Reklamácia zakúpených a poskytnutých služieb

• reklamáciu je potrebné zaslať písomne hneď (maximálne do dvoch rokov po návrate) aj s prílohami (reklamačný protokol z miesta pobytu potvrdený delegátom CK resp. recepciou, fotografie a iné dôkazové materiály). Objednávateľ má možnosť zaslať svoju reklamáciu:

    1/ na adresu CA-ZAHRA s.r.o.

    2/ na adresu organizujúcej CK 3/ doniesť osobne na prevádzku CA-ZAHRA s.r.o.

• právne zodpovedný za vyriešenie reklamácie je usporiadateľ zájazdu, čiže organizujúca CK. CA-ZAHRA s.r.o. po obdržaní reklamácie túto ihneď zašle CK a táto je zo zákona povinná sa k reklamácii vyjadriť ihneď, maximálne do 1 mesiaca.

 

VI. Spracovávanie osobných údajov

1.) Prevádzkovateľ osobných údajov:

Cestovná Agentúra ZAHRA, CA-ZAHRA s.r.o., IČO. 52760499, IČDPH: SK2121185385, Čadečka 541, 022 01 Čadca, Zapísaná v OR SR okr. Súdu Žilina, vložka číslo 74088/L, oddiel sro

 

2) Kontaktné údaje prevádzkovateľa:

Adresa na zasielanie písomností: Pribinova 2894, 022 01 Čadca

Telefonický kontakt: +421918527726

Emailový kontakt: vangel.zahra@gmail.com

webové sídlo: www.zahra.sk

 

3) Účely a právne základy spracúvania osobných údajov klientov:

CA-ZAHRA s.r.o. spracúva osobné údaje dotknutých osôb – klientov (objednávateľov služieb cestovného ruchu) a zástupcov klientov na nasledovné účely:

Hlavným účelom spracúvania osobných údajov je poskytovanie služieb cestovného ruchu, najmä zabezpečenie zájazdu, ktorý je predmetom uzatvorenej Zmluvy o zájazde. Právnym základom na takéto spracúvanie osobných údajov je plnenie zmluvy, resp. oprávnený záujem pre spolucestujúcich, resp. cestujúcich v prospech ktorých bola zmluva uzatvorená.

Spracúvanie osobných údajov na účel vybavovanie prípadných reklamácií, kde právnym základom je zákonná povinnosť spoločnosti založená osobitným predpisom.

Spracúvanie osobných údajov na účel vedenia účtovnej agendy a archivácie, kde je právnym základom zákonná povinnosť spoločnosti založená osobitným predpisom.

Spracúvanie osobných údajov na základe oprávneného záujmu prevádzkovateľa napr. pri obhajobe právnych nárokov vyplývajúcich zo zmluvy alebo pri vymáhaní pohľadávok.

Spracúvanie osobných údajov za účelom poskytovania Vernostného programu – bonusových a vernostných zliav do budúcna , kde je právnym základom oprávnený záujem klientov spoločnosti ako aj písomný súhlas klientov na takéto spracúvanie.

Spracúvanie osobných údajov na marketingové účely - zasielanie newsletterov a spotrebiteľské súťaže. Súhlas na marketingové účely je dobrovoľný a kedykoľvek odvolateľný.

 

4) Kategórie dotknutých osobných údajov:

Osobné dáta, ktoré získavame a uchovávame:

a) vyhľadávanie na webe

    - lokalita

    - IP adresa

    - operačný systém

    - prehliadač - príchodová stránka/priama návšteva

 

b) komunikácia na online chate

    - lokalita

    - IP adresa

    - meno a priezvisko klienta

    - e-mailová adresa

    - telefón

 

c) objednanie zájazdu

    - lokalita

    - IP adresa

    - meno a priezvisko

    - e-mailová adresa

    - telefón

    - meno a priezvisko objednávateľa a cestujúcich

    - dátumy narodenia účastníkov

    - adresy bydliska účastníkov

 

d) údaje, ktoré môžu byť dožiadané

    - štátne občianstvo cestujúcich

    - číslo pasu/ID karty

    - sken pasu (vybanie vstupných víz)

    - obmedzenia pre nástup a výstup z dopravného prostriedku

    - požiadavky na špeciálne vybavenie ubytovacieho zariadenia     

    - požiadavky na dietetickú stravu počas prepravy a pobytu

    - požiadavky na asistenciu

    - iné zdravotné obmedzenia cestujúcich

    - rodné číslo (vybavenie víz)

    - údaje o bankovom účte (vratky, preplatky, reklamácie, identifikácia platby)

    - údaje o poskytnutom ošetrení a zdravotnom stave pre potreby likvidácie poistnej události, resp. uzatvorenie poistnej zmluvy     

    - fotografie cestujúcich (vybavenie vstupných víz)

 

e) pre potreby vernostného programu a marketingových aktivít

    - informácie o navštívenej krajine, rozsahu služieb, termíne, cene

 

5) Príjemcovia osobných údajov:

Osobné údaje sú poskytované výhradne zmluvným dodávateľom požadovaných služieb cestovného ruchu - dopravcovia, partneri zabezpečujúci ubytovanie a stravu, zabezpečovateľom poistenia a asistenčných služieb a poskytovatelia objednaných doplnkových služieb cestovného ruchu..

 

6) Prenos osobných údajov do 3. krajín:

K prenosu osobných údajov do tretích krajín dochádza, vždy len v nevyhnutnom rozsahu, v prípade možností v šifrovanej podobe pri zachovaní podmienok GDPR.

 

7) Doba uchovávania osobných údajov:

Podľa Účelu, na ktorý sa osobné údaje spracovávajú. Mimimálne však na dobu 2 roky od návratu zo zájazdu, maximálne na dobu vyžadovanú príslušným osobitným zákonom. V prípade udelenia súhlasu so spracovaním na marketingové účely na dobu 5 rokov resp. do odvolania tohto súhlasu.

 

8) Práva dotknutej osoby:

právo na prístup k osobným údajom, ktoré sa vás týkajú - právo na potvrdenie, či osobné údaje sú alebo nie sú spracúvané a na poskytnutie kópií spracúvaných osobných údajov,

právo na opravu nesprávnych osobných údajov, ktoré sa vás týkajú,

právo na výmaz osobných údajov, ktoré sa vás týkajú, v prípade, že sú splanené podmienky na ich výmaz a ďalej neexistuje zákonná povinnosť resp. oprávnený záujem na ich ďalšie spracúvanie,

právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov,

právo namietať proti spracúvaniu osobných údajov, ktoré sa vás týka, a to na účel marketingu, vernostného programu príp. spotrebiteľskej súťaže,

právo na prenos osobných údajov inému prevádzkovateľovi, ak tomu nebránia žiadne zákonné prekážky,

právo kedykoľvek odvolať svoj udelený súhlas na spracúvanie osobných údajov,

právo podať sťažnosť dozornému orgánu – Úradu na ochranu osobných údajov SR, Hraničná 12, 820 07 Bratislava, tel. +4212 32313220, www.dataprotection.gov.sk

Vyššie uvedené práva máte ako dotknutá osoba v rozsahu podľa článkov 15 až 21 a článku 77 Nariadenia. Dotknutá osoba si môže uplatniť svoje práva ústne, písomne alebo elektronicky, cez vyššie uvedené kontaktné údaje. Ak dotknutá osoba požiada o ústne poskytnutie informácií, informácie sa poskytnú po preukázaní jej totožnosti. Dotknutá osoba je povinná oznámiť prevádzkovateľovi, všetky zmeny v jej osobných údajov a to bezodkladne po ich zmene.

 

9) Informácie o zdroji osobných údajov: osobné údaje týkajúce sa dotknutej osoby sú získané z nasledovného zdroja:

- všetky osobné údaje poskytuje samotný klient pri uzatváraní zmluvného vzťahu, alebo ním písomne na to poverený zástupca.

 

Čadca 20.04.2024

 

*) skratky používané v týchto obchodných podmienkach:

 

CA- cestovná agentúra

Certifikát – doklad o poistení proti insolventnosti CK

CK– cestovná kancelária, ktorá usporiadava zájazd = obstarávateľ služieb

Objednávateľ – osoba staršia ako 18 r. , právne zodpovedná

OÚ – osobné údaje

Pokyny – ide o doklady, ktoré objednávateľ a spolucestujúce osoby potrebujú k nástupu na zájazd. Ide predovšetkým o vouchery (ubytovací poukaz), dopravné ceniny (na autobus resp. letenky), informácie a kontakty (dátum, čas stretnutia, odchodu, delegát, non-stop pohotovostná linka CK) ....a iné presne špecifikované v Zák. o zájazdoch č. 170/2018 Z.z a VZP danej CK

VZP – Všeobecné zmluvne podmienky, ktorými sa upravujú vzťahy medzi CK a zákazníkom

zákazník– osoba ktorá odoslala nezáväznú objednávku

ZOZ – zmluva o zájazde uzatvorená v zmysle Zák. o zájazdoch č. 170/2018 Z.z

ZOOÚ – zákon o ochrane osobných údajov

 

Reklamačný poriadok

Cestovná Agentúra ZAHRA, CA-ZAHRA s.r.o.

Čadečka 541, 022 01 Čadca

IČO: 52760499, IČDPH: SK2121185385

Tel : +421918527726, email: vangel.zahra@gmail.com

 

Reklamáciu k Vášmu zájazdu je potrebné zaslať písomne, poprípade pripojiť reklamačný protokol z miesta pobytu najlepšie potvrdený delegátom CK, fotografie atď. Všetko je nutné zaslať doporučene usporiadateľovi zájazdu(presný názov a adresa v cestovnej zmluve).

CA-ZAHRA s.r.o. je cestovnou agentúrou , takže podľa zákona nezodpovedá za služby poskytnuté cestovnou kanceláriou a taktiež nevybavuje v ich mene reklamácie.

CA-ZAHRA s.r.o. ako autorizovaný predajca zájazdov renomovaných cestovných kancelárii, vydáva týmto reklamačný poriadok pre uplatňovanie práv zákazníkov pri zodpovednosti za chyby služieb cestovného ruchu ( reklamácia).

 

1.Zodpovednosť CK.

Za porušenie záväzkov vyplývajúcich z cestovnej zmluvy zodpovedá cestovná kancelária, s ktorou má zákazník uzatvorenú cestovnú zmluvu. CK zodpovedá bez ohľadu na to, že záväzky by mali byť splnené cestovnou kanceláriou alebo inými dodávateľmi služieb cestovného ruchu poskytovaných v rámci zájazdu. Cestovná kancelária nenesie žiadnu zodpovednosť a neručí za úroveň, cenu, prípadne vzniknutú škodu pri službách , ktoré nie sú dojednané v cestovnej zmluve , organizovanými inými subjektmi , ktoré si zákazník objedná na mieste u delegáta , hotela, či iných organizácii.Za predmet reklamácie nemôže byť považovaný výlet zadarmo alebo iný darček zadarmo.

 

2.Právna úprava.

Zodpovednosť cestovnej agentúry sa riadi Zákonom 170/2018 Z.z. o zájazdoch,

podmienkach podnikania cestovných kancelárii a agentúr , Zákonom o ochrane spotrebiteľa č. 108/2024 

 

3.Lehota pre podanie reklamácie.

Reklamáciu je potrebné uplatniť u usporiadajúcej cestovnej kancelárie bez zbytočného odkladu , najneskôr však do dvoch rokov od skončenia zájazdu , alebo v prípade ak sa zájazd neuskutočnil , odo dňa kedy mal byť zájazd ukončený podľa cestovnej zmluvy, inak právo na reklamáciu zaniká.

 

4.Spôsob reklamácie.

Zákazník je povinný uplatniť reklamáciu včas bez zbytočného odkladu tak, aby mohla byť zjednaná náprava , pokiaľ možno na samotnom mieste. Reklamáciu služieb je možné uplatniť v mieste poskytovania služieb u delegáta usporiadajúcej cestovnej kancelárie a to písomne alebo ústne. O ústnom podaní reklamácie bude spísaný reklamačný protokol, v ktorom bude uvedené meno zákazníka, špecifiká zájazdu, názov ubytovania a popis reklamácie. Reklamačný protokol bude podpísaný zákazníkom a delegátom cestovnej kancelárie. V prípade, že reklamácie nebude vyriešená na mieste , je potrebné uplatniť reklamáciu i písomne a to doporučenou zásielkou na adresu organizátora zájazdu.

 

5.Obsah reklamácie.

Reklamácia musí obsahovať údaje potrebné pre identifikáciu služieb , ktoré boli poskytnuté chybne alebo neboli poskytnuté vôbec :

  • číslo cestovnej zmluvy, dátum uzatvorenia zmluvy, názov cestovnej kancelárie s ktorou bola cestovná zmluva uzatvorená, názov cestovnej kancelárie alebo agentúry , kde bola cestovná zmluva uzatvorená.
  • popis chybne poskytnutej služby
  • spôsob náhrady škody
  • reklamačný protokol z miesta pobytu, podpísaný zákazníkom a delegátom , fotodokumentácia

6.Povinnosti zákazníka

Zákazník je povinný poskytovať pri vybavovaní reklamácie súčinnosť, najmä doplňovať požadované skutočnosti, podávať informácie a vysvetlenia, predkladať doklady preukazujúce skutočný stav.

 

7.Lehoty pre vybavenie reklamácie.

V prípade, že je reklamácia uplatňovaná v mieste pobytu, delegát je oprávnený o reklamácii rozhodnúť a vyriešiť ju k obojstrannej spokojnosti.

V prípade, že je reklamácia uplatňovaná po návrate z dovolenky, reklamácia musí byť vybavená do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie , pokiaľ sa zákazník s usporiadajúcou cestovnou kanceláriou nedohodnú inak.

 

8.Reklamačné poriadky.

Podrobnosti reklamačného riadenia sú stanovené v reklamačných poriadkoch každej cestovnej kancelárie, ktoré majú prednosť pred týmto reklamačným poriadkom.

 

9.Účinnosť reklamačného poriadku.

Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť 25.05.2018

 

Alternatívne riešenie sporov

Vážení zákazníci, 

informujeme Vás, že akékoľvek svoje práva a nároky si môžete voči nám uplatňovať aj v rámci alternatívneho on-line riešeného sporu (ARS). On-line riešenie sporu zabezpečuje Európska komisia a slovenské kontaktné miesto riešenia sporov on-line (RSO). Rovnako aj naše nároky voči Vám môžu byť uplatnené prostredníctvom európskej platformy.

Sťažnosť môžete podať prostredníctvom platformy riešenia sporov on-line (RSO) na stránke: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk.

Využitie alternatívneho riešenia sporu šetrí peniaze a čas, keďže Vaša sťažnosť bude vybavená do 90 dní a bez značných finančných výdavkov

V prípade akýchkoľvek problémov nás kontaktujte na vangel.zahra@gmail.com